CLUB DE LECTURA DE NOVEL.LA NEGRA

La Biblioteca la Bòbila, especialitzada en gènere negre, prepara una nova temporada criminal pel seu Club de Lectura de Novel.la Negra amb una acurada selecció de títols que en Manel López-Poy, el coordinador del Club, ha triat pels amants del gènere.

Si us agrada la novel.la negra i voleu saber més sobre els diferents corrents del gènere, comentar les vostres impressions i poder compartir-les amb altres lectors, no us ho penseu i apunteu-vos al Club de Lectura de Novel.la negra de La Bòbila de L’Hospitalet.

Creat al gener del 2000, aquest club reprèn les seves trobades després del parèntesi estiuenc amb la lectura de La escena, de Clarence Cooper Jr., novel.la que combina elements de la novel.la policial amb una audàcia expressiva i cruesa rares pel gènere i l’època. Aquesta novel.la suposà el debut al 1960 de Clarence Cooper Jr., escriptor amb una breu trajectòria assenyalada per l’addicció a la heroïna.

La trobada serà el dimarts 29 d’octubre a les 19 h.

Molt recomanable pels que cerquen que la lectura sigui un plaer compartit!

Serás imbécil, de Antonio Padilla


Antonio Padilla.  Serás imbécil.  Barcelona: 66 rpm, 2017.

Fantástica primera entrega de una serie que promete más capítulos. Escrita por un tipo que asegura haber ganado a Paul Weller al futbolín, la novela nos sitúa tras los pasos de César Maristany, un periodista de izquierdas que sobrevive como puede en la España postguerra civil escribiendo anuncios portuarios y esquelas. Intentando buscar a una misteriosa mujer, el tipo nos pasea por un país claramente dividido en dos bandos, en el que incluso los amigos de la infancia se miran con recelo al haber tomado opciones políticas diferentes.
Antonio Padilla, al que conocíamos de su anterior “La mano del muerto”, dibuja a la perfección un país que en ocasiones se nos antoja totalmente desconocido y extraño y, en otras, no tanto. Con una policía y un sistema judicial totalmente aposentado a los pies del régimen y un miedo permanente a ser marcado como opuesto a este.
Partiendo de una prosa ágil, el autor afianza con esta obra su carrera y además hace lo propio con una línea editorial en 66rpm, destinado a la novela pulp, que nos ha dado grandes alegrías, como aquel “Probarás el frío acero de mi venganza” de Pascual Ulpiano. Una línea que, por cierto, promete muy pronto suculentas novedades. Que no se hagan esperar.

Tertúlia el 26 de maig de 2020.



data:olderPageTitle